top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תayeletelad

מחזורה של אישה

עודכן: 1 במרץ 2021

קבלת המחזור הראשון היא אבן דרך בחייה של כל מתבגרת ויחד עם זאת מגיעים כל מיני תסמינים נפשיים ופיזיים שמושפעים משינויים הורמונלים ומתרחשים במהלך החודש מספר פעמים.

כל אישה חווה את המחזור החודשי בצורה שונה, לחלק זה עובר בקלילות ואפילו לא מורגש ולחלק זה עובר בצורה קשה, מלווה בכאבים, מצבי רוח משתנים, עצבנות, רגישות יתר, דימום כבד, קרישי דם, הרגשת נפיחות ובקיצור- משבש את איכות החיים .

אז למה כל זה קורה?

בואו נכיר את מחזוריות האישה,

באופן סדיר מחזורה של אישה הוא 28 ימים.

כאשר אצל כל אישה המחזור החודשי יכול להשתנות ונע בין 24-35 ימים ונחשב תקין.



מחזור האישה מתחלק לארבעה שלבים:

1. שלב הדימום

תחילת המחזור הינו היום הראשון של הדימום הוסתי. דימום וסתי לרוב נמשך בין 3-7 ימים.


2. שלב הפוליקולרי (שלב הזקיק)

החל מהיום החמישי למחזור עד יום הביוץ.



בתחילת המחזור ההיפותלמוס מעביר מסר לבלוטת יותרת המוח הקדמית להפריש הורמון FSH המגרה זקיקים בשחלה. בתוך הזקיק ישנה ביצית אחת שלא בשלה ולא מפותחת וכאשר המסר מגיע לשחלה הזקיקים מתחילים להתפתח ובהמשך להפריש אסטרוגן ובעיקר אסטרדיול E2)). הורמונים אלה מעבים את רירית הרחם ובהמשך שולחים מסר שלילי לבלוטת יותרת המוח ומפחיתים את ייצור ה-FSH. בשלב זה, רק הזקיק המפותח ביותר יכול להמשיך לגדול ולכן הוא נקרא זקיק דומיננטי (מוביל) והביצית מבשילה בתוך הזקיק הגדל.


3.שלב הביוץ

יום הביוץ משתנה בין אישה לאישה בדומה לקבלת הווסת החודשית, לרוב יום הביוץ יהיה ביום ה-14 לאישה עם מחזור סדיר כל 28 יום. נהוג לחשב את יום הביוץ 14 יום אחורה מקבלת הווסת החודשית, לדוגמא אישה אשר מקבלת כל 30 יום סביר להניח שיום הביוץ שלה היה סביב היום ה-16 למחזור. (יש לציין שיש נשים עם ביוץ מוקדם/ מאוחר והספירה 14 ימים אחורה לא תהיה רלוונטית אליהן).


בשלב זה, האסטרוגן ממשיך לעלות וכאשר הביצית הגיעה לבשלות מלאה בזקיק הדומיננטי, רמת האסטרוגן גבוהה, המוח (ההיפופיזה- בלוטת יותרת המוח) יודע כי ישנה ביצית בשלה, אז הוא משחרר הורמון בשם LH - הורמון ההצהבה, בעזרת ה- LH הביצית פורצת את מעטפת השחלה ומתחילה לנוע אל עבר החצוצרה. הזקיק ממנו השתחררה הביצית הופך לגופיף צהוב שאחראי על הפרשת פרוגסטרון.

אורך חייה של הביצית הוא עד 24 שעות. שרידות הזרע משתנה יותר, עד 72 שעות , ולכן הימים שלפני הביוץ ויום הביוץ עצמו הם הימים הפוריים ביותר ובהם קיימת הסבירות הגבוהה ביותר לקליטת הריון.

4.שלב לוטאלי (שלב מפריש)

מתרחש מיום הביוץ עד יום הדימום.

בשלב הזה, הגופיף הצהוב מפריש פרוגסטרון, שגורם לגדילת כלי דם בתוך רירית הרחם לצורך תהליך ההשרשה והזנת הביצית והזרע שהופרו.

משך חייו של הגופיף הצהוב ללא הריון כשבועיים לאחר הביוץ, כלי הדם שנוצרו ברירית הרחם נקרעים והרירית נושרת. הדם שהיה בנימים שנקרעו והשרידים של תאי הרירית יוצאים דרך הנרתיק וזהו הדימום הווסתי. תחילת הדימום היא סיומו של המחזור החודשי ותחילתו של מחזור חדש.


כאשר יש חוסר איזון בגוף ואין זרימה תקינה של צ'י ודם לאורך זמן, ייתכן ונחווה תסמינים שונים שיפריעו לנו לאורח החיים וקליטת הריון.

הטיפול ברפואה סינית עוזר לנשים רבות לאזן את מערכות הגוף ובניהן :המערכת ההורמונלית ומערכת הרבייה ועל ידי כך מעודד תהליכים בגוף כגון:

הסדרת מחזור חודשי

ירידה בתסמיני ה-pms לפני קבלת ווסת חודשית.

עידוד צמיחת זקיקים והבשלת ביציות

עיבוי רירית הרחם

כניסה להריון

הורדת סטרס והרגעת הנפש

אנדומטריוזיס

שחלות פוליציסטיות

גיל המעבר



אני מזמינה אותך לטיפול ברפואה סינית בקליניקה בכל עת.

הטיפולים מיועדים לאזן את הגוף ,לשחרר חסימות וליצור זרימה חופשית בגוף.

להכין ולחזק את הגוף לקראת ההריון וקליטתו.



משך המפגש הינו שעה וכולל שיחה, מגע ודיקור.



143 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page