top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תayeletelad

אנדומטריוזיס

עודכן: 30 במאי 2021

אנדומטריוזיס - הינה מחלה גניקולוגית נפוצה בקרב נשים אך לא מוכרת לציבור הרחב,


אנדומטריוזיס (אנדו = פנים, מטריום= רחם) היא מחלה שבה תאים הדומים לרקמת רירית הרחם (הרקמה שמצפה את הרחם מבפנים) גדלים באזורים שמחוץ לרחם כמו החצוצרות, השחלות או באזורים אחרים בחלל הבטן ובאגן הנשי. התאים מושפעים מההורמונים המופרשים במהלך המחזור החודשי (אסטרוגן ופרוגסטרון) ובמקום שרירית הרחם תופרש אל מחוץ לגוף עם קבלת הווסת החודשית דימום,

מצב שונה קורה באנדומטריוזיס ורירית הרחם משגשגת ונושרת כלפי פנים ולמעשה הדימום מתרחש באזורים שהוזכרו קודם לכן ומלווה בדלקתיות, הידבקויות וכאבים עזים!


התסמינים האופייניים הם כאבי גב קשים בעיקר לפני ובזמן הווסת אך יכול להיות גם במהלך החודש, כאבים עזים באגן שיכולים להקרין לרגליים, כאבים עזים בבטן התחתונה, כאבי מפרקים, עוויתות קשות בבטן, בחילות והקאות, כאבים בזמן יחסי מין, אי פריון, כאבים והתכווצויות ביציאות, עצירות ושלשולים המופיעים לאורך כל החודש ובעיקר בזמן הווסת. עצבנות ועייפות .


חלק גדול מהתסמינים נשמעים כמו כאבי המחזור החודשי נכון? מכירים נשים שבמשך שנים סובלות מכאבי מחזור איומים שגורמים להם לא לתפקד? יש לך בעבודה בחורה שלא מסוגלת להגיע לעבודה ביום הראשון של הווסת? חושבים שהיא אולי מגזימה קצת?


אז לפני ששופטים את ההיא מהעבודה או את התלמידה בבית הספר , דעו נא שיש כזאת מחלה נוראית שמנהלת את הנשים הללו! עד היום עדיין ישנן המון נשים שסובלות כל חודש מחדש מהמצב אך אינן מאובחנות.


לצערנו הרב, אין לרפואה פתרון למצב מלבד טיפול הורמונלי, משככי כאב וניתוח (שלא מבטיח שיצליח).


זוהי מחלה שהרפואה הסינית יכולה להקל על התסמינים ולתמוך באותה מטופלת בשילוב של דיקור, צמחי מרפא, אורח חיים ותזונה.


אחרי ליווי מאות נשים שחוו תופעות דומות, אני יכולה להגיד לך שיש דרך להקל עלייך. שמי איילת אלעד פרקל, בעלת קליניקה ברפואה סינית מעל עשור, המתמחה בטיפול בנשים.

מזמינה אותך לסדרת טיפולים שתגרום לך לעבור את התקופה הזאת של החודש בנעימים.


מוזמנת לכתוב לי בוואטסאפ או ליצור קשר בטלפון : 054-3456432



22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page